Τρία μυστήρια σε ένα κλειδωμένο δωμάτιο

Το μυστήριο «κλειδωμένου δωματίου» αποτελεί ένα υποείδος της αστυνομικής λογοτεχνίας, ένα υποείδος με αγωνία, ανατροπές και δραματικές κορυφώσεις.

Σε αυτά τα μυστήρια, το έγκλημα διαπράττεται συνήθως υπό συνθήκες που μοιάζουν απίστευτες. Δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το πώς ο δράστης κατάφερε να εισέλθει ή να διαφύγει από τον τόπο του εγκλήματος (συνήθως ένα κλειδωμένο δωμάτιο).

Όπως στα περισσότερα κλασικά βιβλία, ο συγγραφέας παρουσιάζει στον αναγνώστη ένα παζλ με διάφορες ενδείξεις και τον ενθαρρύνει να εξιχνιάσει ο ίδιος το μυστήριο πριν φτάσει στις τελευταίες σελίδες, όπου συνήθως αποκαλύπτεται η λύση με μια δραματική κορύφωση. Για τους ντετέκτιβ που ερευνούν το έγκλημα, η πρώτη εντύπωση είναι ότι ο δράστης έχει εξαφανιστεί ως διά μαγείας. Η ανάγκη, όμως, για μια ορθολογική εξήγηση της κατάστασης (σε ένα καλό αστυνομικό η μεταφυσική εξήγηση αποκλείεται) είναι αυτό που οδηγεί τον πρωταγωνιστή να «σκεφτεί έξω από το κουτί» και να λύσει -θριαμβευτικά- τον απίθανο γρίφο.

Το πιο παλιό ολοκληρωμένο παράδειγμα μυστηρίου κλειδωμένου δωματίου θεωρείται ότι είναι Οι Φόνοι της Οδού Μοργκ, του Έντγκαρ Άλλαν Πόε που γράφτηκε το 1841. Λίγα χρόνια αργότερα ακολούθησε η Φεγγαρόπετρα του Wilkie Collins (στα ελληνικά από τις εκδόσεις Μέδουσα) και το 1907 ήρθε το εμβληματικό Μυστήριο του Κίτρινου Δωματίου, του Gaston Leroux.

Ακολουθούν τρία μυστήρια κλειδωμένου δωματίου

Το μυστήριο του κίτρινου δωματίου

Μια γυναίκα κοιμάται στην κρεβατοκάμαρά της. Το δωμάτιο δεν ανοίγει απέξω. Ξαφνικά κάποιος προσπαθεί να τη δολοφονήσει. Πριν φτάσει η αστυνομία, εκείνος το έχει ήδη σκάσει. Ποιος είναι ο δολοφόνος και πώς κατάφερε να μπει στο δωμάτιο;

Μία γεμάτη ερωτηματικά και γρίφους υπόθεση και ένας ευρηματικός ντετέκτιβ συνθέτουν μία υπέροχη, νοσταλγική και ατμοσφαιρική ιστορία φόνου, απάτης, προδοσίας και πάθους, που, σχεδόν έναν αιώνα μετά από την πρώτη δημοσίευσή της, παραμένει ορόσημο της κλασικής αστυνομικής λογοτεχνίας και δεν σταματά να διαβάζεται, να αγαπιέται και να αποκτά νέους φανατικούς θαυμαστές μέσα στον 21ο αιώνα.

Το Μυστήριο του Κίτρινου Δωματίου είναι μία από τις πιο εμβληματικές ιστορίες της λογοτεχνίας μυστηρίου, γραμμένη από το συγγραφέα που μας χάρισε το αθάνατο Φάντασμα της Όπερας.

Η έβδομη υπόθεση

Δέκα το βράδυ…
Μια παράξενη σιλουέτα γλιστράει στους δρόμους του Λονδίνου: μακρύ παλτό μέχρι τους αστραγάλους, καπέλο με φαρδύ γείσο, πρόσωπο καλυμμένο με μια κάτασπρη μάσκα.

Και στη θέση της μύτης κάτι τερατώδες: ένα ράμφος είκοσι πέντε εκατοστών.
Η φορεσιά ενός γιατρού της πανώλης στον Μεσαίωνα.

Μισή ώρα αργότερα, ένας άλλος γιατρός είναι σκυμμένος πάνω από έναν κάδο σκουπιδιών.
Είναι κι αυτός ντυμένος παλιομοδίτικα, σαν να βγήκε από τον 19ο αιώνα – μαύρη κάπα, ημίψηλο, μπαστούνι με ασημένια λαβή κι ένα βαλιτσάκι.
Και μέσα στον κάδο βρίσκεται ένα πτώμα με τις πληγές της φριχτής αρρώστιας στο κορμί του.

Πανώλη στο Λονδίνο του 1938; Αδύνατον!

Ο επιθεωρητής Χερστ θα πρέπει με κάθε τρόπο να βρει μια άλλη εξήγηση γι’ αυτή την υπόθεση, που γίνεται όλο και πιο παράξενη…

Η τέταρτη πόρτα

αστυνομικά βιβλία

Τα πράγματα δεν είναι ποτέ όπως φαίνονται. Μια υποτίθεται στοιχειωμένη σοφίτα θα γίνει το μέρος όπου θα συμβεί μια από τις πιο εντυπωσιακές δολοφονίες όλων των εποχών.

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα locked room mystery, που πατάει στα κλασικά βιβλία μυστηρίου και παράλληλα δημιουργεί τόσο έντονο σασπένς που εγγυόμαστε ότι δεν θα σας αφήσει να κοιμηθείτε μέχρι να φτάσετε στην τελευταία σελίδα. 

Διαβάστε επίσης:

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *