Χριστουγεννιάτικες Δράσεις Προσφοράς σε Ορεινά Σχολεία της Θεσσαλίας

Μια σειρά δράσεων πραγματοποιήθηκαν για τα Χριστούγεννα με δωρεές σε τεχνολογικό εξοπλισμό, παιχνίδια, βιβλία, εκπαιδευτικό υλικό για τη στήριξη δυσπρόσιτων ορεινών σχολείων στο Ξυλοπάροικο, στο Γοργοργύρι και στο Ανθηρό από το Ίδρυμα Χατζηγάκη.

Οι πρωτοβουλίες είχαν ως στόχο τη στήριξη δυσπρόσιτων ορεινών μονοθέσιων σχολείων με πολλαπλές δωρεές σε τεχνολογικό εξοπλισμό, παιχνίδια, βιβλία για τον εμπλουτισμό των βιβλιοθηκών.

Μέλη του Δ.Σ., η Γ.Γ. Ελισάβετ Σ. Χατζηγάκη και ο Ταμίας Μιχαήλ Σ. Χατζηγάκης μαζί με τον εκπρόσωπο της ομάδας εθελοντών του Ιδρύματος, Φίλιππο Ψαλιδόπουλο, επισκέφθηκαν τα σχολεία, διάβασαν Χριστουγεννιάτικες ιστορίες, έδωσαν συμβολικά δώρα και έκαναν χειροτεχνίες με τα παιδιά.

Στο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο στο Γοργογύρι του Δήμου Τρικκαίων οι 11 μαθητές και μαθήτριες έλαβαν έναν διαδραστικό πίνακα, ένα πολυμηχάνημα, έπιπλα, βιβλία, εκπαιδευτικά παιχνίδια και ένα χριστουγεννιάτικό δέντρο. Στο Δημοτικό Σχολείο στο Ξυλοπάροικο, με μόνο τέσσερις μαθητές και μαθήτριες, οι δωρεές εμπεριείχαν βιβλία, παιχνίδια, επιτραπέζια και ένα βιντεοπροβολέα. Στο Δημοτικό Σχολείο Ανθηρού, στο Δήμο Αργιθέας, Π.Ε. Καρδίτσας πραγματοποιήθηκαν δωρεές σε βιβλία, παιχνίδια και είδη πρώτης ανάγκης με στόχο τη στήριξη του σχολείου, των 6 μαθητών και μαθητριών αλλά και πολύτεκνων οικογενειών του Δήμου Αργιθέας.

Η ΓΓ του Ιδρύματος Ελισάβετ Σ. Χατζηγάκη ανέφερε σχετικά: «Οι εν λόγω πρωτοβουλίες έχουν ως μοναδική αποστολή τη στήριξη μαθητών και μαθητριών και την προαγωγή της ίσης πρόσβασης σε βιβλία, βασικό τεχνολογικό εξοπλισμό και παιχνίδια. Στο Ίδρυμα Χατζηγάκη, μέσα από στοχευμένες πρωτοβουλίες και συμπράξεις, επιθυμούμε να «αγκαλιάσουμε» τις απομακρυσμένες κοινότητες και να τονίσουμε ότι η απόσταση και η γεωγραφική θέση δεν θα πρέπει να αποτελούν εμπόδιο για την πολυδιάστατη εκπαιδευτική εμπειρία όλων των μαθητών και μαθητριών».

Το Ίδρυμα Χατζηγάκη στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας ευχαριστεί θερμά το TAGMA21 και την ιδρύτρια κυρία Πέγκυ Λούτου για τη στήριξή τους στις εν λόγω δράσεις, και για το λόγο αυτό προσέφερε το γούρι για το 2023 ως συμβολικό δώρο σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Το γούρι δημιούργησαν άτομα με Τρισωμία 21 ή διαφορετικά, άτομα με Σύνδρομο Down, σε μία προσπάθεια προαγωγής της ίσης και δίκαιης κοινωνικής ένταξης μέσω της εργασίας, που αποτελεί και κύριο άξονα της αποστολής της οργάνωσης.

Η υποστήριξη των εκδόσεων Διόπτρα για τη διεξαγωγή των δωρεών σε βιβλία για όλες τις σχολικές βιβλιοθήκες και της εταιρείας Maroulis Travel για τις μετακινήσεις της ομάδας και των μελών του Ιδρύματος ήταν πολύτιμη. Το εκπαιδευτικό προσωπικό, οι τοπικές κοινότητες και οι γονείς συνεισέφεραν ουσιαστικά στην ομαλή διεξαγωγή των δράσεων. Τέλος, τις πρωτοβουλίες αγκάλιασαν και στήριξαν ο Δήμος Τρικκαίων και ο Δήμος Αργιθέας.

Το Πρόγραμμα Παιδεία & Περιβάλλον

Ξεκίνησε πιλοτικά τον Μάιο του 2022 στα Τρίκαλα με τρεις ημέρες δράσεων στο 12ο Δημοτικό Σχολείο και στο 4ο Νηπιαγωγείο, τις δύο πρώτες ημέρες διενεργήθηκαν εκπαιδευτικά παιχνίδια στην τάξη με τους μαθητές, τις μαθήτριες, κύκλος ανάγνωσης βιβλίων και συζήτηση γύρω από την κλιματική αλλαγή. Την τρίτη ημέρα σε συνεργασία με τον Δήμο, τον οδηγισμό και τοπικούς φορείς διοργανώθηκε ανοιχτή δενδροφύτευση στο 12ο Δημοτικό Σχολείο με συμμετοχή όλων των μαθητών-τριών και στο 4ο Νηπιαγωγείο δημιουργήθηκε ένας κήπος αρωματικών φυτών.

Το πρόγραμμα διεύρυνε τους άξονες δράσης του με σκοπό την πολλαπλή στήριξη -απομακρυσμένων- σχολικών κοινοτήτων, την ενδυνάμωση της βιωματικής εκπαίδευσης και την διεύρυνση της περιβαλλοντικής συνείδησης σε μαθητές και μαθήτριες σε ακριτικά νησιά της Ελλάδος.

Από τον Σεπτέμβριο του 2022 το πρόγραμμα διενεργείται σε 6 ακριτικά νησιά με πρώτο σταθμό το Καστελλόριζο (09/22), τους Λειψούς (12/22) , έπειτα το Αγαθονήσι (2023) και τις Μικρές Κυκλάδες (2023).

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Συνιδρυτή, Δρ. Στέλιο Μ. Χατζηγάκη, «μέσα από το πρόγραμμα στοχεύομε στην κατάρριψη των γεωγραφικών περιορισμών, στην παροχή ερεθισμάτων, στη δημιουργία νεαρών πρεσβευτών για κοινωνική/περιβαλλοντική αλλαγή και στην ευαισθητοποίηση των ακριτικών σχολικών κοινοτήτων σε θεματικές όπως η κυκλικότητα των υλικών, η κλιματική αλλαγή, η προστασία του περιβάλλοντος μέσα από τη φύτευση και τη βιώσιμη αξιοποίηση φυσικών πόρων».

Ακολουθήστε το Πολιτιστικό Ίδρυμα Χατζηγάκη / Chatzigakis Foundation:

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *