10 + 1 βιβλία για την αγάπη άνευ όρων!

Ο Ιούνιος έχει καθιερωθεί ως μήνας Υπερηφάνειας ή pride μήνας ή διαφορετικά η μεγαλύτερη γιορτή ορατότητας της LGBTQI+ κοινότητας.

Παρακάτω θα βρεις μια λίστα με βιβλία που μιλούν για ανθρώπους. Και για αγάπη. Άνευ όρων.

Το δικό μας λιθαράκι για μια κοινωνία πιο ανοιχτή, η δική μας τοποθέτηση βρίσκεται στην έκδοση αυτών των βιβλίων.

Αγνοείται

Δεν μπορούσα να συνεχίσω έτσι… Χωρίς διέξοδο, χωρίς μέλλον, με τον ψυχολογικό εκφοβισμό να με κατατρώει.
Ο Λίβιο παρουσιάζει μια εργασία για την καύση βιβλίων από τους ναζί κατά τον Β/ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αναφέρεται στον Μάγκνους Χίρσφελντ, έναν Γερμανοεβραίο γιατρό που πάλεψε για την ισότητα των φύλων και τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων. Για τον Λίβιο είναι κάτι περισσότερο από μια απλή παρουσίαση, είναι μια διεκδίκηση, μια εξομολόγηση. Αντιμετωπίζεται όμως με αμηχανία, αδιαφορία αλλά και εχθρικότητα.

Από τότε αγνοείται. Κανείς δεν ξέρει τι έχει απογίνει… Στον απόηχο της εξαφάνισης αντηχούν όλα τα δύσκολα ερωτήματα. Κι αν αυτή η φυγή ήταν η απόλυτη έκφραση του θάρρους;

Μετά το λύκειο… τι; (Heartstopper #5)

Ο Νικ και ο Τσάρλι αγαπιούνται.

Είπαν επιτέλους ο ένας στον άλλον τις μαγικές λέξεις «Σ’ αγαπάω» και ο Τσάρλι έχει σχεδόν πείσει τη μαμά του να τον αφήσει να κοιμηθεί ένα βράδυ στο σπίτι του Νικ.
Θέλει να προχωρήσει τη σχέση τους ένα βήμα παραπέρα… θα βρει, όμως, το θάρρος να κάνει αυτό το βήμα;
Και τι θα γίνει του χρόνου, όταν ο Νικ θα φύγει για το πανεπιστήμιο; Άραγε θα αλλάξουν όλα;

Ο Νικ και ο Τσάρλι αγαπιούνται. Όμως τι θα γίνει από δω και πέρα;

Βρείτε εδώ όλα τα βιβλία της σειράς Heartstopper.

Χτες βράδυ στο Τέλεγκραφ κλαμπ

Δεκαετία 1950, Σαν Φρανσίσκο. Δύσκολοι καιροί για δύο κορίτσια που ερωτεύονται και διεκδικούν το δικαίωμά τους στην αγάπη.

Παράξενη εποχή, έτσι λεγόταν αυτό το βιβλίο. Μιλούσε για δύο γυναίκες που ερωτεύονται η μία την άλλη.
Και έπειτα η Λίλι έκανε την ερώτηση που είχε βγάλει ρίζες μέσα της, που ακόμα και τώρα ξεδίπλωνε τα φύλλα της και απαιτούσε να αντικρίσει τον ήλιο. «Έχεις ακούσει ποτέ ξανά κάτι τέτοιο;»

Η δεκαεφτάχρονη Λίλι Χου δεν θυμάται ακριβώς πότε η ερώτηση έβγαλε ρίζες, όμως η απάντηση ήταν σε πλήρη ­άνθηση όταν εκείνη και η Καθλίν Μίλερ πέρασαν κάτω από τη νέον ταμπέλα ενός γκέι μπαρ που λεγόταν Τέλεγκραφ Κλαμπ.

Η Αμερική του 1954 δεν είναι ένα ασφαλές μέρος για να ερωτευτούν δύο κορίτσια, ειδικά στην ιστορική Τσάιναταουν του Σαν Φρανσίσκο. Ο μακαρθισμός και η παράνοια του Κόκκινου Τρόμου απειλεί τους πάντες, και τους Κινέζους Αμερικανούς όπως η Λίλι.

Με τον φόβο της απέλασης να σκιάζει τον πατέρα της, παρά την υπηκοότητα που με τόσο κόπο απέκτησε, η Λίλι και η Καθ ρισκάρουν τα πάντα ώστε ο έρωτάς τους να αντικρίσει το φως του ήλιου.

Σε κάθε κεφάλαιο δίνεται ο χρονικός άξονας με τα κομβικά γεγονότα της εποχής και της προσωπικής ζωής των πρωταγωνιστών.

Η καμπάνα

Η Ντόρα Γκρίνφιλντ, μετά από έξι μήνες χωρισμού, αποφασίζει να επιστρέψει στον άντρα της, τον Πολ. Ο Πολ, ιστορικός τέχνης, κάνει έρευνα στο Αβαείο Ίμπερ, ένα γυναικείο μοναστήρι στο Γκλόστερσιρ, και φιλοξενείται από μια κοσμική θρησκευτική κοινότητα που είναι εγκατεστημένη εκεί κοντά.
Τα μέλη της ζουν και δουλεύουν υπό την καθοδήγηση του αρχηγού τους, Μάικλ Μιντ, και το άγρυπνο βλέμμα της Ηγουμένης.

Η άφιξη της Ντόρα συμπίπτει με τις χαρούμενες προετοιμασίες για την υποδοχή της καινούριας καμπάνας του Αβαείου, που θα αντικαταστήσει την παλιά, ένα θρυλικό σύμβολο που έχει χαθεί εδώ και χρόνια.
Η ευφορία είναι διάχυτη, η κοινότητα του Αβαείου μοιάζει με μικρό Παράδεισο.
Ώσπου, ξαφνικά, ανακαλύπτουν την παλιά καμπάνα.
Και την ίδια στιγμή αρχίζουν να αποκαλύπτονται όλες οι δυσαρμονίες, τα μυστικά, όσα κρύβει κι όσα ποθεί ο καθένας τους…

Μια κωμικοτραγική ιστορία για τη θρησκεία, τον πόθο, τη μάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό, με τη βαθιά φιλοσοφική ματιά της Iris Murdoch, που μεταφράζεται για πρώτη φορά στα ελληνικά.

Αλήτες!

To έντονα ευρηματικό μυθιστόρημα της Eloghosa Osunde παρακολουθεί μια σειρά χαρακτήρων για τους οποίους η ίδια η ζωή είναι μια μορφή αντίστασης.

Πρόκειται για ιστορίες που διαδραματίζονται κυρίως στο Λάγος και η ίδια η πόλη αποτελεί επίσης έναν μυθικό, θεϊκό χαρακτήρα που στέκεται πάνω από τα πάντα και τους πάντες – εκτός από τη μοναδική παντοδύναμη οντότητα που είναι πάνω ακόμη και από την ίδια την πόλη: το χρήμα.

Η συγγραφέας μάς συστήνει ένα σύνολο ανθρώπων, κυρίως περιθωριοποιημένων, που αγωνίζονται να επιβιώσουν σε έναν κόσμο συχνά ανάλγητο, οι αόρατοι διαβάτες μιας πόλης που ζωντανεύει.

Οι αλήτες του Λάγος μπορεί να είναι γκέι ή λεσβίες, τρανσέξουαλ, φτωχοί άνθρωποι που προσπαθούν να φτιάξουν τη ζωή τους σε μια κοινωνία διαφθοράς και ανισοτήτων, απρόθυμοι να συμμορφωθούν με τις νόρμες των φύλων, πρόσωπα που ζουν, ανασαίνουν και πορεύονται εκτός των ορίων.

Καθώς οι ζωές τους διασταυρώνονται –σε πολυσύχναστες αγορές και υπόγεια κλαμπ, σε εκκλησίες και δωμάτια ξενοδοχείων–, οι αλήτες αυτοί καταλαμβάνονται και προκαλούνται από πνεύματα που διοικούν τη σκοτεινή ενέργεια της πόλης. Είτε τρέχουν να ξεφύγουν από τον κίνδυνο είτε συναντούν μυστικούς εραστές είτε βρίσκουν την ταυτότητά τους είτε νικούν τις σκιές τους, οι χαρακτήρες της Osunde έρχονται αντιμέτωποι και στηρίζουν ο ένας τον άλλο, προτού οδηγηθούν στη μοναδική στη ζωή τους συγκέντρωση, που προσδίδει στο βιβλίο μια απροσδόκητα χαρούμενη κατάληξη.

Ο πρώτος που πεθαίνει στο τέλος & Στο τέλος πεθαίνουν και οι δύο

Ήρωες με αδιαμφισβήτητη έλξη μεταξύ τους. Τελείως διαφορετικοί άνθρωποι «κουμπώνουν», συμπληρώνουν απόλυτα ο ένας τον άλλον και μια αγάπη ανθίζει.

Όμως ο χρόνος λιγοστεύει. Έχουν μόλις είκοσι τέσσερις ώρες. Και αρκετά χρόνια που πήγαν «χαμένα».

Ο πρώτος που πεθαίνει στο τέλος είναι το prequel του Στο τέλος πεθαίνουν και οι δύο του Adam Silvera.

Οι Προφήτες

Ο Αϊζάια ήταν του Σάμιουελ και ο Σάμιουελ του Αϊζάια. Έτσι ήταν από την αρχή κι έτσι θα ήταν ως το τέλος.
Στον στάβλο φρόντιζαν τα ζώα αλλά κι ο ένας τον άλλο, κάνοντας την άδεια καλύβα καταφύγιο της ανθρωπιάς, της τρυφερότητας και της ελπίδας σε έναν κόσμο που τον όριζαν σκληροί αφέντες.

Αλλά, όταν ένας μεγαλύτερος άντρας –σκλάβος κι αυτός– προσπάθησε να κερδίσει την εύνοια του αφέντη κηρύττοντας τη θρησκεία του στη φυτεία, οι σκλάβοι στράφηκαν ο ένας εναντίον του άλλου.

Και η αγάπη του Αϊζάια και του Σάμιουελ, κάποτε τόσο απλή, έγινε ξαφνικά αμαρτία και απειλή για την αρμονία της φυτείας.

Μ’ έναν λυρισμό που θυμίζει Toni Morrison, ο Robert Jones, Jr. δίνει φωνή σε σκλάβους και αφέντες μιας φυτείας του αμερικανικού Νότου, από τον Αϊζάια και τον Σάμιουελ έως τον άκαρδο κύριό τους και τις γυναίκες που τους πλαισιώνουν, γυναίκες που κουβαλούν στους ώμους τους την ψυχή της φυτείας.

Καθώς το βάρος αιώνων –το βάρος των προγόνων αλλά και των γενεών που θα έρθουν– συσσωρεύεται και η ένταση αυξάνεται προς μια σαρωτική κορύφωση, το βιβλίο αποκαλύπτει την κληρονομιά της οδύνης και των βασάνων, αλλά ταυτόχρονα δονείται από ομορφιά, αλήθεια και την τεράστια, ηρωική δύναμη της αγάπης.

Το τραγούδι του Αχιλλέα

Ένα μυθιστόρημα που θα μιλήσει στην καρδιά σου και δεν θα το αφήσεις από τα χέρια σου παρά μόνο με δάκρυα στα μάτια. Η Madeline Miller γράφει για τη σχέση του Αχιλλέα με τον Πάτροκλο, όπως δεν έχει γράψει κανείς.

Οι δυο τους ήταν οι καλύτεροι φίλοι και εραστές. Μεταξύ τους, τίποτα δεν απαγορευόταν. Ήταν ένα. Ο πόθος που ένιωθαν ο ένας για τον άλλον ήταν οξύς, ζωηρός, αναμφίβολος. Όμως οι Μοίρες ύφαιναν το δικό τους σχέδιο. Και ο ήρωας γνωρίζει ότι για να κατακτήσει την αθανασία, το τίμημα θα είναι βαρύ. Ένα έντονα φορτισμένο μυθιστόρημα με τη σύγχρονη πένα της Miller να επικεντρώνεται στον Άνθρωπο και τα συναισθήματά του.

Χωρίς έρωτα

Άρχισα να βλέπω καθαρά. Δεν είχα φάει ποτέ σκάλωμα με κάποιον.
Ούτε με αγόρια, ούτε με κορίτσια, ούτε με κανέναν.

Η Τζόρτζια δεν έχει ερωτευτεί ποτέ, δεν έχει ποτέ φιλήσει κανέναν ούτε καν έχει νιώσει να γουστάρει κάποιον.
Ξεκινώντας το πανεπιστήμιο, πιστεύει ότι έχει έρθει η ώρα να βρει τον έρωτα.
Όταν όμως οι πράξεις της προκαλούν χάος ανάμεσα στους φίλους της, αναρωτιέται γιατί οι ρομαντικές καταστάσεις μοιάζουν να είναι τόσο εύκολες για κάποιους ανθρώπους, αλλά όχι για την ίδια. Με νέους όρους να φτάνουν στ’ αφτιά της –ασέξουαλ, αρομαντική– η Τζόρτζια είναι πιο αβέβαιη από ποτέ για τα συναισθήματά της.

Είναι καταδικασμένη να μείνει χωρίς έρωτα;
Αναζητούσε εξαρχής μια λάθος σχέση;
Μια ιστορία ταυτότητας και αποδοχής του εαυτού, γεμάτη ζεστασιά και χιούμορ, όπου η Τζόρτζια και οι φίλοι της ανακαλύπτουν ότι η πραγματική αγάπη δεν περιορίζεται στον έρωτα.

Κόκκινο, Λευκό και Βασιλικό Μπλε

Τι μπορεί να συμβεί όταν ο γιος της Προέδρου των ΗΠΑ ερωτεύεται τον πρίγκιπα της Ουαλίας;

Από τη στιγμή που η μητέρα του αναδείχτηκε η πρώτη γυναίκα Πρόεδρος των ΗΠΑ, ο Άλεξ γίνεται το αμερικανικό ισοδύναμο ενός πρίγκιπα. Είναι όμορφος, χαρισματικός και πανέξυπνος ― η ιδανική στρατηγική μάρκετινγκ για να προσεγγίσει ο Λευκός Οίκος τους μιλένιαλ ψηφοφόρους.

Υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα: ο Άλεξ έχει μια διαμάχη με έναν πραγματικό πρίγκιπα, και συγκεκριμένα τον διάδοχο του βρετανικού θρόνου, τον πρίγκιπα Χένρι. Το περιστατικό αποκτά τεράστιες διαστάσεις και μπορεί να προκαλέσει διπλωματικό επεισόδιο ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι δύο πλευρές, για να καθησυχάσουν τα ΜΜΕ, σκηνοθετούν μια ανακωχή. Ο Άλεξ και ο Χένρι δεν χρειάζεται να συμπαθούν ο ένας τον άλλο, πρέπει απλώς να υποκριθούν ότι είναι φίλοι. Αυτό είναι το καθήκον τους προς την οικογένειά τους και την πατρίδα τους.

Και τότε συμβαίνει κάτι που κανείς δεν προέβλεψε.
Ο Άλεξ μπλέκεται σε ένα μυστικό ειδύλλιο που απειλεί να εκτροχιάσει την προεκλογική εκστρατεία της μητέρας του και να προκαλέσει ρήγμα ανάμεσα στα δύο έθνη.

Μπορεί η αγάπη να σώσει τον κόσμο τελικά; Πού θα βρούμε το θάρρος και τη δύναμη για να είμαστε οι άνθρωποι που πρέπει να είμαστε; Και πώς μπορούμε να μάθουμε να αφήνουμε τα αληθινά μας χρώματα να λάμπουν;

Bonus: Οικογένεια είναι, Κατρίνα Τσάνταλη σε εικονογράφηση Κώστα Θεοχάρη

Οικογένεια είναι
Ηλικίες 4+

Η Κατρίνα Τσάνταλη σε αυτό το βιβλίο για παιδιά μιλάει για όλες τις διαφορετικές μορφές οικογένειας. Γιατί οικογένεια είναι μια μαμά με το παιδί της που προσπαθεί με κάθε τρόπο και κάθε θυσία να το μεγαλώσει μόνη της, ένας μόνο μπαμπάς με το παιδί του που είναι για αυτό όλος του ο κόσμος, ένα ζευγάρι ομοφυλόφιλων που το δείχνουν όλοι με το δάχτυλο αλλά ανατρέφουν με όλη τους την αγάπη το παιδί τους και μπαίνουν μπροστά ως ασπίδα. Οικογένεια είναι μια γιαγιά κι ένας παππούς που μεγαλώνουν ένα παιδί που έχασε τους γονείς του, οικογένεια είναι και ένα ζευγάρι που υιοθέτησε ένα παρατημένο παιδί κι έχει αφιερώσει όλη του τη ζωή σε αυτό.

Κανένα παιδί δεν πρέπει να βιώνει την περιθωριοποίηση, την απόρριψη, το bullying για το γεγονός ότι η οικογένειά του μπορεί από τύχη να μη μοιάζει με τις οικογένειες των υπόλοιπων παιδιών.

Διαβάστε επίσης:

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *