Γυναίκες στην επιστήμη: Μια σημαντική ημερομηνία και υπενθύμιση

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ υπάρχει μια απλή εξίσωση: Περισσότερες γυναίκες και κορίτσια στην επιστήμη ισοδυναμούν με καλύτερη επιστήμη.

Οι γυναίκες και τα κορίτσια φέρνουν τη διαφορετικότητα στην έρευνα, διευρύνουν τη δεξαμενή των επαγγελματιών της επιστήμης και παρέχουν νέες προοπτικές στην επιστήμη και την τεχνολογία, προς όφελος όλων.

Η 11η Φεβρουαρίου έχει οριστεί ως Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες και τα Κορίτσια στην Επιστήμη.  Αυτή η Ημέρα είναι μια υπενθύμιση ότι οι γυναίκες και τα κορίτσια διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στις κοινότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας και ότι η συμμετοχή τους πρέπει να ενισχυθεί. Γιατί παρ’ όλο που το STEM θεωρείται ευρέως κρίσιμο για τις εθνικές οικονομίες, μέχρι στιγμής οι περισσότερες χώρες, ανεξάρτητα από το επίπεδο ανάπτυξής τους, δεν έχουν επιτύχει την ισότητα των φύλων στο STEM.

Ορισμένα στατιστικά

  • Οι γυναίκες λαμβάνουν μικρότερα ερευνητικά κονδύλια και αντιπροσωπεύουν το 33,3% όλων των ερευνητών.
  • Μόνο το 12% των μελών των εθνικών επιστημονικών ακαδημιών είναι γυναίκες. 
  • Σε τομείς αιχμής όπως η τεχνητή νοημοσύνη, μόνο ένας στους πέντε επαγγελματίες (22%) είναι γυναίκα. 
  • Οι γυναίκες εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο το 28% των αποφοίτων μηχανικών και το 40% των αποφοίτων στην επιστήμη των υπολογιστών και την πληροφορική. 
  • Οι ερευνήτριες τείνουν να έχουν συντομότερη, λιγότερο καλά αμειβόμενη σταδιοδρομία. Το έργο τους δεν παρουσιάζεται ισότιμα σε περιοδικά υψηλού κύρους ενώ συχνά παραβλέπονται για προαγωγή. 

Οι αριθμοί μπορούν να αλλάξουν, φτάνει τα δεδομένα να αμφισβητηθούν και οι γυναίκες να κάνουν τις επιλογές σπουδών και επαγγελματικής σταδιοδρομίας που τις ενδιαφέρουν, ελεύθερα, χωρίς να υπακούν σε κοινωνικές νόρμες.

Πρέπει – και μπορούμε – να κάνουμε περισσότερα για να προωθήσουμε τις γυναίκες και τα κορίτσια επιστήμονες, να ενθαρρύνουμε τα κορίτσια σε μικρότερες ηλικίες, να δώσουμε τα πρότυπα και όλα τα ερεθίσματα χωρίς περιορισμούς, και ως κοινωνία οφείλουμε να πολεμήσουμε τις διακρίσεις που κρατούν τις γυναίκες και τα κορίτσια μακριά από τις επιστήμες.

Ένας τρόπος να το κάνουμε αυτό είναι τα βιβλία.

Η Μαρί Κιουρί και το εντυπωσιακό πείραμα

Ηλικίες: 4+

Τα παιδιά ανακαλύπτουν τη Μαρί Κιουρί, τη μοναδική επιστήμονα που έχει πάρει Νόμπελ σε δύο επιστημονικά πεδία, στη Φυσική και στη Χημεία.

Πώς ακούμε το σύμπαν

Ηλικίες 7+

Ελάτε να μάθουμε για την Γκαμπριέλα Γκονζάλες, την επιστήμονα που μαζί με την ομάδα της απέδειξε ότι η θεωρία του Αϊνστάιν είναι σωστή.

20 σπουδαία κορίτσια που άλλαξαν τον κόσμο

20 σπουδαία κορίτσια
Ηλικίες 8+

Ένα βιβλίο που θα εμπνεύσει κάθε μικρή αναγνώστρια και θα της δείξει ότι όλα είναι δυνατά ακόμα κι αν οι άλλοι γύρω της την αμφισβητούν.

Ηλικίες: 8+

20 σπουδαίες προσωπικότητες που άφησαν το στίγμα τους στο πέρασμα των χρόνων και ξεχώρισαν για το έργο τους!

Κάποτε… 10 υπέροχες γυναίκες

παγκόσμια ημέρα της γυναίκας
Ηλικίες 9+

Δέκα υπέροχες γυναίκες αφηγούνται τη ζωή τους και γίνονται έμπνευση για όλα τα παιδιά που ονειρεύονται να κατακτήσουν τον κόσμο!

20 σπουδαία μυαλά που άλλαξαν τον κόσμο

Μια πρόταση για κορίτσια στην εφηβεία!

Μια νευροεπιστήμονας γράφει romance με ηρωίδες που αγαπούν τα μαθηματικά!

Το θεώρημα της αγάπης

Η νευρολογία του έρωτα

Οι γυναίκες της Hazelwood είναι δυναμικές, ερωτεύονται, κάνουν όνειρα και είναι έτοιμες να πολεμήσουν και να καταρρίψουν κάθε εμπόδιο που θα βρεθεί στο δρόμο τους.

Και ένα bonus βιβλίο για γονείς και φροντιστές!

Μεγαλώνοντας Κορίτσια που Αγαπούν τον Εαυτό τους

μεγαλώνοντας κορίτσια

Έχουμε υποχρέωση να μεγαλώσουμε κορίτσια που αγαπούν πρώτα από όλα τον εαυτό τους, σε έναν κόσμο που προσπαθεί να τα εγκλωβίσει σε κοινωνικά καλούπια και προκαταλήψεις. Ας μεγαλώσουμε παιδιά με αυτοπεποίθηση!

Διαβάστε επίσης:

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *